Electrolux pay-per-use
Dagens samhälle går mer och mer mot att se även hårdvara som tjänst. Många är trötta på allt vad äga innebär och ser med glädje på utvecklingen där vi enkelt kan hyra våra bilar, semesterbostäder och nu även robotdammsugare.
Electrolux nya tjänst innebär att du hyr en robotdammsugare och enbart betalar för ytan som den städar varje månad. All service ingår och abonnemanget har ingen bindningstid. Och det var just det bekymmersfria som vi tillsammans med våra vänner på Pointseven Agency tog fasta på i sociala media-kampanjen ”Äg livet. Prenumerera på ett rent hem.” Kampanjen handlar om att få tid till det du gillar. Friheten av att inte äga saker utan i stället äga tiden.
Tjänster
Kampanj
Copywriter
Creative supervisor
Reklambyrå
Kund
Pointseven agency
År
2022

Lösning & struktur.
Vi ville i kampanjen fokusera på vad tjänsten resulterar i snarare än att i första läget rabbla en massa features. Genom att skapa visuellt material som går att kombinera och plocka isär efter behov så blir konceptet elastiskt, mångsidigt och hållbart över tid. På så sätt kan vi kommunicera och marknadsföra tjänsten även när utbudet utökas.


Facebook Instagram Youtube

Kampanjmanifest
Att ha det bra handlar inte om att slippa. Det handlar om att få. Att få tid till det du gillar. Att få tid till de du gillar. Lyxen av att veta att hemmet kommer att vara rent. Friheten av att inte äga saker utan i stället äga tiden och kunna göra vad du vill. Läs den där boken du aldrig får tid att läsa. Måla som Jackson Pollock i ditt vardagsrum. Bemästra den ädla konstformen av att snooza. Knäck dina vänner i popcornbasket. Eller varför inte bara va med de du älskar mest. Electrolux ger dig en tjänst med alla fördelar av att äga, utan besväret av att äga. För max 269 kronor i månaden sätter du ett ”o” framför bekymrat och kan ta för dig av livet. Äg livet. Prenumerera på ett rent hem.