Båtassistansföretaget stärker upp sitt varumärke i en tid då fler och fler blir båtägare.



Team Marin har fått en ny varumärkesplattform, grafisk profil och tjänstestrategi som förtydligar fördelarna med att de har lokala resurser över hela landet. Bakom varumärkesarbetet står den nystartade varumärkesbyrån Bombinate Creative Consulting.


Det är inte bara antal hundägare som ökat markant under pandemin utan även nyblivna båtägare. Något som gör att båtassistansföretaget Team Marin har fullt upp. Parallellt med det dagliga och nattliga jobbet har de även uppdaterat sin varumärkesplattform, grafiska profil och tjänstestrategi. För att genomföra arbetet har de tagit hjälp av varumärkesbyrån Bombinate Creative Consulting.


– Vi har ett rikstäckande nätverk av cirka 500 lokala resurser som tar hand om försäkringstagare som på ett eller annat sätt är i behov av snabb experthjälp till havs. Det kan vara allt från bogsering, bränslestopp och motorhaveri till skadeservice, värdesäkring och persontransporter. Våra olika tjänster har gjort att vi inte helt kändes som ett och samma varumärke och identiteten speglade inte riktigt vilka vi är idag. Med hjälp av Bombinate kunde vi rannsaka oss själva och komma fram till exakt var vi är och hur vi vill uppfattas framåt. Allt från hur vi ser ut till hur vi snackar, säger Niklas Eriksson, VD på Team Marin.


Varumärkesarbetet är baserad på omvärldsanalyser samt insikter om Team Marin, deras målgrupper och konkurrenter. Det var viktigt att få alla resurser att kännas som ett team och förtydliga fördelarna med det lokala. Det är fördelar som omfattar både ekonomi, tid och inte minst att skapa ett tryggt och hållbart marint liv för människor, våra hav och sjöar.


– Det har varit otroligt kul att jobba tillsammans med Team Marin. Vi var helt eniga om vad som behövde göras för att ta ett fantastiskt företag till nästa nivå. Sedan vi startade Bombinate har vi märkt att företag verkligen har börjat se om sina varumärken. Det känns som att tiden när man febrilt letade USP:ar och hittade på kortsiktiga reklamgrejer till viss del är över. När avstånden på jorden minskar kan man inte förlita sig på att en produkt eller tjänst enbart ska kunna leva på att den är unik. Det måste till ett varumärke som man vill identifiera sig med och gillar, säger Viktor Olsson, medgrundare och strategisk varumärkeskonsult på Bombinate Creative Consulting.


För mer information kontakta:

Team Marin AB. Niklas Eriksson, VD. 010-330 00 30.


Bombinate Creative Consulting.

Viktor Olsson, Creative Brand Strategist & Marketing Consultant. 0702-38 11 76. viktor@bombinate.se


Om Team Marin

Team Marin har sedan starten 2016 arbetat tillsammans med försäkringsbolag för att med hjälp av sitt rikstäckande nätverk av ca 500 lokala resurser ta hand om försäkringstagare som på ett eller annat sätt är i behov av snabb experthjälp till havs. De hjälper till med allt från bogsering, bränslestopp och motorhaveri till skadeservice, värdesäkring och persontransporter. Team Marin jobbar lokalt över hela landet för ett tryggt och hållbart marint liv för människor, våra hav och sjöar.