Electrolux visar fördelarna med att hyra i ny kampanj


Dagens samhälle går mer och mer mot att se även hårdvara som tjänst. Många är trötta på allt vad äga innebär och ser med glädje på utvecklingen där vi enkelt kan hyra våra bilar, semesterbostäder och nu även robotdammsugare.


Electrolux nya tjänst innebär att du hyr en robotdammsugare och enbart betalar för ytan som den städar varje månad. All service ingår och abonnemanget har ingen bindningstid. Och det var just det bekymmersfria som det togs fasta på i sociala media-kampanjen ”Äg livet. Prenumerera på ett rent hem.”


Kampanjen handlar om att få tid till det du gillar. Friheten av att inte äga saker utan i stället äga tiden. Att läsa den där boken du aldrig får tid till. Att bemästra den ädla konstformen av att snooza. Och helt bekymmersfritt ha en hemmafest utan att tänka på tråkigt städ.


- Vi ville i kampanjen fokusera på vad tjänsten resulterar i snarare än att i första läget rabbla en massa features. Genom att skapa visuellt material som går att kombinera och plocka isär efter behov så blir konceptet elastiskt, mångsidigt och hållbart över tid. På så sätt kan vi kommunicera och marknadsföra tjänsten även när utbudet utökas.


Kampanjen som just nu går i sociala medier är framtagen av Pointseven Agency tillsammans med Bombinate Creative Consulting.


Länk till video: https://youtube.com/shorts/e8lnA2JaGXg